Organic Estonia liikmetest maheettevõtted osalevad aasta algul käima lükatud ekspordi pilootprojektis eesmärgiga viia oma mahetooted välisturgudele.

Projekti elluviimist toetab EAS. Eksporditurgude jaoks oleme loonud veebipõhise ühisturundusplatvormi, mis on turunduslik töövahend tutvustamaks potentsiaalsetele sihtriikide jaekettidele, online poekettidele ja edasimüüjatele Organic Estonia liikmete mahetooteid. Ühisturundusplatvorm asub aadressil www.organicestonia.org.

8. märtsil arutasime ettevõtete esindajatega ekspordiprojekti hetkeseisu ja plaane sihtriikide osas.

Tegime ettevõtetele muuhulgas ülevaate nende kodulehtede valmisolekust eksporditurgudele minekuks. Koduleht on ettevõtte visiitkaart ja turunduse töövahend, samuti üks olulisemaid kommunikatsioonikanaleid ettevõtte toodete tutvustamiseks. Tõdesime, et maheettevõtted on väga head tööd teinud oma kodulehtedega, paljud on mitmekeelsed, väga hea kujunduse ja tootefotodega, osadel on olemas ka e-poed.

Arenguruumi on aga sertifikaatide info kuvamisega toodete juures ja samuti pakenditel. Sertifikaadi info mahetoodete juures on ülioluline ning Euroopas eelduseks koostööks ja läbirääkimiste alustamiseks.

Tutvustasime ekspordiprojektiga liitunud ettevõtetele võimalikke ekspordi sihtriike

Teeme praegu aktiivselt tööd Soome, Taani, Inglismaa ja Saksamaa suunal. Jagasime ettevõtetele praeguseks kogutud infot sihtriikide esindajatelt ja Eesti saatkondadest võimaluste kohta ekspordiks sihtriikidesse.

Järgmisena on tulemas Organic Estonia meeskonna töövisiidid sihtriikidesse – aprillis London ja juunis Taani. Sinna vahele jääb kindlasti ka Soome. Kohtume võimalike koostööpartneritega, sihtriigi esindajatega ja organic toodete müüjatega.

Vaata ka videoülevadet (8 minutit) ekspordi pilootprojekti võimalustest ja kasudest maheettevõtetele – räägivad tegevjuht Krista ja digiturunduse juht Joel.