Neljapäevane EAS-i Saksa turu ekspordiseminar tõotab rekord arv osalejaid

Esimesel detsembril 2016 korraldab Organic Estonia koostöös EAS-i, Eesti Toiduliidu ning Eesti Põllumajandus-Kaubanduskojaga toidutöötlejaid, põllumehi ja mahetootjaid ühendava Saksa sihtturu seminari Tallinnas, mille registreerunute arv on jõudnud üle 150.

“Huvi maheekspordi vastu on suur, nagu me lootsime ja aimasime,” tõdeb Organic Estonia eestvedaja Krista Kulderknup.

Ekspordiseminari kavandades ei osanud korraldajad huviliste arvu täpselt planeerida. Arvestati poolesajaga, sest keskmine EAS-i seminarides osalejate arv on olnud 50-60 inimest. Organic Estonia meeskond lootis aga algusest peale üle 100 huvilise kokku saada. Tänaseks on osalejaid registreerunud üle 150.

Krista Kulderknup: “EAS-i seminar on mõeldud tutvustama kasvava Saksa toidu- ja maheturu ootusi ja seetõttu kutsusime osalema huvilistest mahetootjaid, kes sooviks oma tootemahtusid kasvatada. Viimase aastaga on ka Eesti toiduaineturul toimunud suuri muutusi, maheimport on kasvanud, tarbijate teadlikkus puhta toidu osas on tõusnud ning üheks mõjutajaks on ka taimetoidu ja veganite sihtrühma aktiivsus ning suur huvi kohalike põllukultuuride – taimede, marjade, juur- ja puuviljade vastu jne. “

Suurt rolli mängib huvis maheekspordi vastu ka maaettevõtjate ootused, et kus ja kuidas oma toorainet ikkagi realiseerida ning kuidas leida kindel partner ning tellimused. Saaremaa Piimatööstus on esimesena näidanud, et tööstuslikult on suurtootjatel Eestis võimalus mahetoorainet hankida ning seeläbi oma tavasortimendi kõrval ka nö “maheportfell” juurutada ja seda ka edukalt eksportida. Samuti on ettevõte OÜ Chaga ja Siim Kabritsa eestvedamisel meie kohalike maheõunu edukalt eksporditud.

Seminari avavad Saksamaa suursaadiku alaline esindaja Eestis hr Reinhard Wiemer ning majandusdiplomaat Kristiina Omri Eesti saatkonnast Saksamaal.

Tervituskõne maaeluministrilt Martin Repinskilt.

Seminari alustab Kevin Sarrwat, kes on tuntud müügi- ja kaubamärkide spetsialist. Ta on keskendunud nišitoodete võimalustele ning Saksamaa regionaalsetele turgudele. Alates 2012. aastast on ta kaasasutaja ning partnerina olnud seotud Blickfald Marketing´iga. See on Edela-Saksamaa noor, kasvav ja innovatiivne agentuur, kes aitab ettevõtetel planeerida Saksa turule sisenemist.

Diana Schaack

Teiseks esinejaks on Diana Schaack, kes on üks tähtsaimatest Saksamaa mahetoodete spetsialistidest. Vähestel on nii head teadmised Saksamaa turu arengust ja suundadest, samuti sellest, millistes sektorites vajab Saksamaa täiendavat importi, et rahuldada turu vajadusi. Diana Schaackil on teaduskraad agrotehnika valdkonnas ning tal on enam kui 13-aastane spetsialistitöö kogemus nii avalikus kui erasektoris.

 

 

Kristian Schnack

 

 

Seminari modereerib Kristian Schnack, kes on EASi ekspordinõunik Saksamaal. Olles pärit Kanadast, on tal laiaulatuslik kogemus ekspordi ja investeeringute ning rahvusvahelise äri alal. Soovides, et Eesti ettevõtteid saadaks Saksa partneritega kohtudes edu, annab Kristian Schnack nõu toodete pakendamiseks ja märgistamiseks, mis on sobilikud just Saksa turule.

 

 

 

Siim Kabrits

Eesti ekspordikogemusi jagab Siim Kabrits, kes on Organic Estonia idee algataja ning ettevõtja, kelle igapäevaseks tegevuseks on Eesti loodutooraine eksportimine Jaapani ja Hiina farmaatsia- ning Euroopa toiduainetööstustele. Samuti on ta loodusfarmaatsia ettevõtte OÜ Chaga üks asutajatest.

 

 

HeyDay Organic esindajalt Janno Veskimäelt kuuleme, kuidas neil on seni oma külmpressitud ja pastoriseerimata mahemahlade müük Saksa turul läinud ning millised on nende edasised plaanid seal.

Mis toimub? Saksa ekspordiseminar „Toiduturu globaalsed trendid ja väljakutsed. Eesti tootjate Saksamaa turule sisenemine koos mahesortimendi väljaarendamise võimalustega.“

Kus? Hotell Euroopa Lääne-Euroopa saalis aadressil Paadi 5.
Millal? 1. detsember kell 10.00

Käsitletavad teemad: Toiduturu trendid maailmas. Potentsiaalsed toiduained ja joogid Saksamaa turule. Saksa turu populaarsemad nišitooted: funktsionaalsed toidud, valmistoidud, taimetoidud, vegan- ning mahe- ja ökotoidud. Saksamaa erinevused võrreldes teiste Euroopa Liidu riikidega. Toodete pakendamise ja märgistuse nõuded Saksamaal. Saksa turule sisenemine regionaalselt või väikeste supermarketikettide kaudu suurima jaeketi näite põhjal.

Mahetoidu sektori jätkuv kasv Saksamaal ning antud toodete impordivajadus. Eesti praktikute näited Saksamaale eksportimisel. Strateegiad Eesti toidutööstusettevõtetele Saksa turule sisenemiseks. Suurtööstuse koostöövõimalused väiketootjatega sortimendi laiendamise eesmärgil.