Biofach 2019 messil Nürnbergis osalevad tänavu ühisstendiga 5 Eesti maheettevõtjat: Chaga Health OÜ, Loodusvägi OÜ, Magusameistrid OÜ ja AS Salvest, kes on ka Organic Estonia liikmed ning OÜ Küllus. Oma puhastusvahenditega on messil väljas ka Mulieres OÜ, kes on samuti Organic Estonia liige.

“Meie lähme sinna juba kolmandat aastat,” kinnitab Siim Kabrits, kes on maheettevõtte Chaga Health üks asutaja. “See on üks paremaid messe müügiks ja uute kontaktide saamiseks. Muidugi võtavad uued suhted väga palju aega ja alles mitu aastat hiljem hakkavad kontaktid tööle.”

“Tore on vaadata, kuidas üks mahemess on kasvanud sama suureks kui tavatoidumessid,” kiidab Siim Kabrits, kes on oma maheettevõttega ka Organic Estonia liige. “Mul on hea meel, et olen saanud kõrvalt jälgida mahesektori arengut ja seda, kuidas aasta-aastaga toidukvaliteet on maailmas muutunud aina strateegilisemaks küsimuseks.”

Kui Biofachi algusaastal 1990 osales messil “Esimese Euroopa mahetoidu ning loodustoodete mess” vaid 197 tootjat, siis tänaseks on juba 30 aastat toimuval sündmusel osalemas üle 3200 ettevõtte 134 riigist ning üle 50 000 külastaja. Eestist sõidab 13.-16. veebruaril Nürnbergis toimuvale Biofachile kuus Eesti mahetootjat.

Enne EL maheregulatsioone sündis Saksamaal Ludwigshaveni Stadthalles tilluke mahemess, millest täna on välja kasvanud NürnbergMesse hiiglaslikes hallides tohutuid masse liigutav nelja-päevane ettevõtmine, millele on raske niisama ligi pääseda. Esiteks on piletid kallid, teiseks saavad pileteid osta vaid äriga tegelevad inimesed (vähemalt kaudselt) ning kolmandaks on mitu kuud enne messi toimumist võimatu leida mugavaid ja odavaid ööbimispaiku.

Biofach mess toimub 10 suures hallis neli päeva. Kohale sõidab üle 1000 ajakirjaniku 40-st riigist. Oodatakse rohkem kui 50 000 külastajat, kellest enamik on müügiinimesed (täpsemalt: 91% külastajatest on kas firmade müügijuhid või ostu-müügiprotsessis kaasarääkijad). “Miks me ootame messi külastama vaid mahe-ettevõtlusega tegelevaid inimesi? Sest muudmoodi ei ole meil võimalik saavutada messil osalejatele oodatavaid tulemusi – tulevasi ärisuhteid,” kinnitavad korraldajad messi kodulehel. Statistika räägib enda eest: tagasidest selgub, et 86% oma toodete väljapanijatest on osalemisega rahul.

Eraldi pööratakse Nürnbergis tähelepanu kosmeetikale – Vivaness on 2007. aastal iseseisvat tegevust alustanud kosmeetikasektori mess, mis toimub paralleelselt Biofachiga. Messi pikem nimi on “Rahvusvaheline isikliku hügieeni loodus- ja mahetoodete mess”, kus tänavu Eesti ettevõtteid paraku ei osale.

Biofachile läheb seekord ka Organic Estonia esindus messiga tutvuma, Eesti maheettevõtjatele kaasa elama ning uusi kasulikke kontakte looma oma liikmeskonnale ja ühingu arengut silmas pidades.

 

Helen Arusoo,
rahvusvaheliste suhete ja projektide juht